söndag, juni 13, 2010

Fototriss del 98: Dörrar/portar

Ja, då är den 98:e omgången av Fototriss här! Om två veckor, den 27/6, är det den 100:e gången och då mina damer och herrar blir det jubileumstävling! Extra fina priser blir det och inte bara ettan får pris, utan även tvåan och trean. Så den veckan blir det guldkant för hela slanten på Fototriss :)

VECKANS TEMA
Många läckerheter bjöd ni på förra veckan då det var matfoto på agendan, men nu fokuserar vi på något som man inte bör äta på. Fast de kan ju kanske klassas som läckra ändå. Temat blev jag inspirerad till när jag var på Sicilien och såg slitna, vackra dörrar, så nu vill jag se vad ni kan hitta för spännande DÖRRAR & PORTAR. Fram med kameran och gå ut på dörrjakt! Visa hela dörrar eller intressanta detaljer.

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 98: DÖRRAR/PORTAR
  • Theme of the week is DOORS
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE



: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Har du svarat i min undersökning om temat?
Jag vill höra din åsikt om att avslöja temat på lördagen eller söndagen.
Undersökningen finns här >>

16 kommentarer:

Gunilla sa...

Dörrar och portar i alla världens färger...
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/06/dorrar-portar.html

Jah Hollis sa...

Ja, då har jag lagt in mina bidrag, moraliserat lite om bonusbilder och så vidare.
Jag gillar den slitna dörren här ovan med det lite olycksbådande nummer 13 bredvid.

Erik "Semlan" sa...

Kan bli en spännande "promenad" runt bland bidragen. Temat är roligt, ditt foto på den gamla dörr nr 13 är snyggt.
Ska bli extra spännande om ett par veckor. :-)

Pumita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pumita sa...

Jag har alltid gillat att fota dörrar/portar så det här temat passar mig alldeles utmärkt. Min triss kommer från den charmiga staden Évora i Portugal. Ska bli kul och spännande att kolla runt hos andra deltagare!

Bitten sa...

Eftersom jag är mer en "fönsterfotograf" var detta inte så lätt, och jag får nog utöka mitt intresse för fönster till att även omfatta dörrar.

munamaj Sweden sa...

Va roligt med detta tema. Har lagt in på bloggen nu.
Din är jättefin.
Kram/Ulla

Gbgmamman sa...

Kul tema!
Perfekt att leta efter på söndagspromenaden. Mitt bidrag ligger på bloggen. =)

Tove sa...

Verkligen fin din bild! Bra tema!
Angående din fråga så tycker jag nog att du inte ska ge hint om temat.

DAHLARNA sa...

Välkommen in till min dörr!

Susanne sa...

Jag ser att Mr Linky tagit semester i kväll, nu när jag för en gångs skull faktiskt har färska foton och hunnit lägga upp dem till trissen. Jaja, så blir det en kommentar i stället och ett påpekande att det alls inte är några vackra dörrar jag publicerar utan tvärtom mycket hemska dörrar.

Lisa sa...

Nu ligger min triss uppe också.

Malin Malmberg sa...

Åååå, vilket bra tema!!! Jag saknar verkligen fototriss! Jag har haft så himla mycket att göra och inte hunnit med alls under våren. Men nu i sommar hoppas jag på många spännande teman när jag äntligen får tid.
:)

mimmione sa...

detta var roligt fantastiskt måga roliga och inte roliga dörrar finns det i Borås

Yvonne L sa...

Har precis lagt in länken till mitt första deltagande i Fototriss!

Cai - weekdayphotos.com sa...

Check out my unique photo challenge website www.weekdayphotos.com, every weekday has its own theme and a different photo challenge every week.
The themes are:

Monday - Creative Colors
Tuesday - Macro
Wednesday - 2 of a kind
Thursday - Urban
Friday - Sunset

The winning photo for every theme/week gets their photo published on the website, check it out and ill be glad if you would join :)

Have a good one!