lördag, november 12, 2011

Nästa tema

Jag bad senaste tävlingens vinnare Kerstin om ett förslag till tema och hon kom med en bra motvikt till tävlingstemat häromveckan som var manligt. Då kanske ni anar vilket tema det blir nu? :)

NÄSTA TEMA...
... blir KVINNLIGT. Ut med det manliga och in med en massa kvinnlighet i era trissar! Från och med midnatt går det bra att lägga upp era bidrag och länka i Mr Linky som kommer upp då.

Och apropå länkningen, det blev ju lite turbulent förra veckan när jag testade en ny variant av länkningsformulär. Min tanke var god, jag tyckte det skulle vara roligt att kunna visa en bild vid sin länk, men jag borde nog ha testat det lite mer innan för det visade ju sig att många hade problem att lägga till bilden. Men samtidigt är det väldigt många deltagare i förra omgången, så ni verkar ändå ha fått till det på ett eller annat sätt. En annan negativ (?) aspekt är ju också att deltagarlistan blir vääldigt lång när miniatyrbilderna är med, kanske svårt att få en överblick då? Eller är det rent av bättre så?

Så jag undrar, ska vi testa det här formuläret en vecka till eller ska jag gå tillbaka till det gamla vanliga? Svara i undersökningen här nedan.

Hälsningar Helena






7 kommentarer:

Nukke sa...

Det där linking tar för mycket rum. Lilla bilderna har för står mellanrum så att det tar så länge att se alla bilderna. Om du tittar in i Scavenger Hunt Sunday där har hon inlinkz.com och bilder är nära varandra
http://www.ashleysisk.com/search/label/Scavenger%20Hunt så att man ser lätt många lilla bilder på samma gång.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Det negativa med förra veckans inlägg är som sagt att det tar plats o inte så överskådligt!

Annie sa...

Jag känner spontant inte för att delta med det nya systemet. Det var alldeles för krångligt för det första, och när det väl fungerade tog det en massa plats och helt ärligt blev det inte lika spännande att gå in till de andra deltagarna. Man fick liksom fördomar redan på denhär sidan... Nej, fy sjutton. Blir så ledsen när jag ser hur många som vill prova det igen. Det blir väl att stå över! :-/

Barnens Hjältar sa...

Jag vill inte ha miniatyrbilder, lättare med listor!!

Anonym sa...

Jag gillar det här med miniatyrbilder, för då kan jag välja vilka jag vill titta närmare på. Det har blivit så många nu att jag har svårt att hinna se alla bilder och därtill vill man ju kommentera. Vet inte hur de andra gör.

Kaxi sa...

Tyckte det var en kul förbättring med miniatyrbilderna. Och mer luft mellan deltagarna. Lättare att hitta då de inte står tätt uppradade. Blev lite paff förra gången så det blev en helt annan bild (på min trasiga näthinna) men nu har jag förberett med en av omgångens bilder.

Tinezza sa...

Jag har kopieringsskydd på min sida och det blir ytterligare ett moment för att bege mig till arkivet och plocka upp en bild som jag har på mitt inlägg. Bara en massa extra krångel för min del. Så jag föredar det enkla förra upplägget. Det orkar jag inte hålla på med.