onsdag, november 28, 2012

Ljus omröstning


Åtta fina finalister från tävlingen på tema ljus är utvalda av gästdomaren Fröken Lindvall och nu är det dags för er att utse en vinnare! (I collaget här ovan ser ni en bild från varje finalisttriss) Det är inget lätt jobb att välja vilka som ska gå till final och det här säger domaren själv om sitt arbete:  Detta krävde mycket energi och tid och det var verkligen inte lätt, med så många bra bidrag och bredden på tolkningar! Har försökt få en variation på finalisterna för skilja dem åt så gott det går.

FINALISTERNA 
Dessa åtta bidrag tävlar i finalen. Klicka på respektive namn för att se deras fototrissar, rösta sedan i formuläret längre ned på den här sidan.


Fin variation och väl sammanhållen triss i tema, färg och vinklar. Rena och tydliga bilder av olika ljuskällor som alla lyser upp i mörkret. 

Denna lekfulla triss imponerar med olika ljuseffekter och har med all säkerhet krävt mycket tålamod att åstadkomma. Skapar nyfikenhet att själv exprimentera.

En spännande tolkning med utvalda foton som samtliga förmedlar mystik och en känsla som för tankarna in i sagovärlden.

En stämningsfull triss med fantastiska landskap med ljusets skiftande utseende fångat från gryning till skymning.

Ett drömskt bidrag med magiskt ljus som färgar gräs och hårsvall gyllende. Fin känsla och komposition. 

Ett kreativt bidrag med underbar bokeh och glittrande effekter likt penseldrag. Fina konstraster mellan varma och kalla färger och spännande lek med oskärpan.

En mjuk och smakfull triss med elegant ljus och ljuva färger. Fin komposition och motiv.

En romantisk och nästan konstnärlig tolkning med spännande vinklar och utsnitt. Den vita dopklänningen fångar dramatiskt upp ljuset i en övrigt mörk omgivning.

 RÖSTA HÄR
Omröstningen pågår fram till lördag kl 15.00

VINSTERNA
1:a pris presentkort hos Coolstuff, värde 1 000 kr
2:a pris presentkort
hos Coolstuff, värde 500 kr
3:e pris presentkort
hos Coolstuff, värde 300 kr
Ev vinstskatt betalas av vinnaren

Lycka till i tävlingen allihop!

Hälsar Helena

7 kommentarer:

Charlotte sa...

Tack snälla Fröken Lindvall som valt mina foton till finalen - vilken morgonpresent det var! Men jag är i stor konkurrens ;-) Lycka till alla!

Unknown sa...

Instämmer och tackar Fröken Lindvall jag med! Blev så himla glad när jag såg att mina bilder fanns med bland alla andra fina ljustrissar, det trodde jag inte. Önskar er alla lycka till och en ljus dag :)

Rajson sa...

Även jag tackar för det stora nöjet att få vara med i veckans final.
Tycker blandningen av bidragen är väldigt brett så alla borde hitta en favorit.Väldigt roligt med ett antal ganska nya deltagare.
Blir spännande och se vad som gillas allra bäst!
Tusen tack Helena för alla dessa 199 omgångar.Har varit med från omg2 och deltar alltid om jag är hemma. Kula att tänka ut bidragen och det ger en kick till nytänkande.

jacglenphoto sa...

Grymma trissar så det fick bli magkänslan som fick fälla avgörandet för min del - nu har jag röstat och jag röstade på ... nä nä , men grattis till alla för underbara bilder.

När Annie skriver sa...

Åh, vad svårt! Många var jhu så duktiga! :-D

ClickSnapShot sa...

Tusen tack Fröken Lindvall som var så snäll och valde mitt bidrag. Det finns så många fina bilder med fantastiska tolkninger och jag njuter... och bara njuter.
Tack Helena för ett inspirerande tema och jag ska försöka att delta lite oftare.

Kicki sa...

Vilka fina finalister!:) Lycka till alla!