lördag, september 28, 2013

Nästa tema

Hej trissare! Den här veckan tänkte jag att ni ska få prova på något som jag själv gärna ägnar mig åt - sifferjakt!

NÄSTA TEMA...
... är nämligen SIFFROR. Koppla på siffer-radarn och du ska se att det finns siffror på alla möjliga, och omöjliga ställen. Sen gäller det att fotografera dem på ett kreativt och kul sätt också, så fram med kameran och börja jaga siffror!

Själv har jag ett projekt på Instagram där målet är att hitta och fotografera alla nummer mellan 1 och 99. Hittills har jag hittat ungefär hälften och de bilderna kan ni se här>>. Projektet kallar jag 99NumberHunt och alla som vill är välkomna att börja sin egen jakt på dessa nummer, hittills är det fler än 1200 bilder som taggats till #99NumberHunt - jättekul! Om ni har Instagram och är sugen på att delta, så kan ni kika in på @99NumberHunt där det står mer om hur man taggar sina sifferbilder.

Veckans Fototriss handlar dock inte om 99NumberHunt, utan du får fotografera vilka siffror som helst! 321, 8, 1899, 72 eller 5 788 - vilka siffror kommer vara i fokus i dina bilder? Välj ut de tre bästa sifferbilderna och lägg upp på din blogg för att vara med i veckans omgång.

God jaktlycka och på återseende vid midnatt när den här sifferomgången startar!

Hälsningar
Helena




1 kommentar:

Kakan sa...

Ditt leta siffror grej på instagram har jag nu börjat med...
Kul idé och passar en fota med mobilen människa som mig...
Kram Kakan