fredag, december 13, 2013

Testar nytt inför säsongsavslutningen

Hej alla Fototrissare!

I helgen startar säsongens sista omgång av Fototriss, sen tänkte jag ta lite julledigt innan vi drar igång igen i januari. Och vad kan väl vara bättre som avslutning än en tävling då ni har extra stor chans att kamma hem en vinst? Den här gången har jag nämligen ordnat med fina priser till alla åtta finalister!

Jag hoppas på många deltagare i tävlingen, så att vi får en kanonfin avslutning på Fototrissåret! Så ta chansen att vara med i årets sista Fototriss - för förutom att ni i och med det har en chans att vinna, hjälper ni mig att även i fortsättningen hitta samarbetspartners som bidrar med fina priser. För om inte tillräckligt många deltar, minskar även intresset från företag att samarbeta i tävlingarna.

Men innan den sista omgången startar behöver jag testa en ny länkningsfunktion. Jag har nämligen sett att Mr Linky-formuläret som jag använder mig av, inte fungerar så bra om man använder senaste versionen av webbläsaren Internet Explorer. Är det många av er som upplevt problem med det?

Jag tänkte därför testa Inlinkz länkverktyg istället, för att se om det fungerar bättre. Jag lägger in ett test här nedanför och det vore bra om ni testar att fylla i formuläret och ge mig gärna feedback och meddela om ni upplever några problem, så att jag kan avgöra vilken variant jag ska använda mig av. Man har själv möjlighet att radera de länkar man lagt in, så vill ni inte ha länken liggande där kan ni radera den efter testet.

Tack på förhand!

Hälsar Helena


17 kommentarer:

Kerstins foto sa...

Testade med att lägga in förra veckans triss och gjorde det via Internet Explorer och det funkade alldeles utmärkt. :)
Men du får gärna ändra till ett enklare sätt att validera att man inte är en robot, den som är nu kan vara hopplöst svår att läsa emellanåt.
Ha en fin helg.

Kerstins foto sa...

Det sista menar jag alltså i kommentarsfältet. ;)

Nett sa...

Det verkar funka bra för mig, men jag har iofs google chrome :)

Lena sa...

Ta gärna bort det där med robot...

Thommy Gunnarsson sa...

Verkar ju funka bra.

Marit Johansson sa...

Verkar funka fint!

Anita - Malta sa...

Ser inga problems alls :-)

Meta sa...

Här funkar båda helt perfekt.
ha en fin kväll
Kram Meta

Kakan sa...

Detta sättet funkar bra precis som det andra men använder och andra sidan alltid goggle chrome eftersom den funkar bättre när man pysslar med bloggen...
Ha det bra!
Kram Kakan

Pysselfarmor sa...

Funkar nu och funkade förr...har Goggle Chrome ;-)
men måste det vara validering - gillar inte det alls.

Janne sa...

Har testat den funkade utmärkt för mig

ulla laiho sa...

Arbetar med Firefox - fungerar bra.

Jah Hollis sa...

Det verkar ju gå bra, men det kom ett litet kryss efter mitt namn i listan, vad det nu innebär.

En plats i solen sa...

Funkar jätte bra, och det verkar som man kan ta bort sin länk, vilket i bra ifall man skulle göra fel.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Hej alla och tack så mycket för att ni tagit er tid att testa och kommentera! Jag kör med Inlinkz nu i tävlingen och hoppas att allt ska fungera bra!

Jag ser att några önskar att jag ska ta bort valideringen att man inte är en spamrobot, men jag är lite osäker på vad ni menar. För när jag testar formuläret kan jag inte se någonstans att man måste göra en sån validering och det ska heller inte var någon sån i det vanliga kommentarfältet i bloggen. Förklara gärna mer var ni kommer till en sån validering, så ska jag se om det är något jag kan lösa :)

Jah Hollis sa...

Nu, när jag kommenterar här, måste jag skriva in en märklig kod i en ruta för att överhuvudtaget kunna kommentera. Det kan ju upplevas som irriterande eftersom det ibland att svårt att läsa koden och man måste byta till en ny, en eller kanske flera gånger. Antar att koden ska hindra spam.

Axart sa...

Man kan stänga av den, finns i inställningar någonstans. Jag stängde av min för folk tyckte det var för mycke besvär.
Just när jag kommenterar här, är det 11 siffror som ska prickas rätt…..
AX