lördag, september 05, 2015

Fototriss del 311: Stillhet

Första helgen i september och första trissen denna höstmånad, välkomna hit!

VECKANS TEMA...
... är STILLHET. Det är vad jag tänker på när jag ser den här bilden. Ett stilla vatten, vinden som susar i vassen, lugn och ro. Stillhet. Nu är det er tur att dela med er av ögonblick som förmedlar en känsla av stillhet.

Men denna bild av ett stilla vatten får mig också att tänka på flyktingströmmarna över Medelhavet och bilden av den lilla drunknade pojken som spridits över världen. Jag har idag valt att skänka pengar till Unicef och deras arbete för att hjälpa barn på flykt. Och jag vill uppmana alla er fototrissare som kan avvara en liten eller stor peng att göra detsamma, till Unicef eller någon annan organisation. Tack.

REGLERNA
  1. Visa 3 bilder på temat i din blogg
  2. Länka till Fototriss, direkt till detta inlägg
  3. Skriv in direktlänken till ditt inlägg i formuläret nedan
Fototriss pågår som vanligt även på Instagram. Där ska ni använda hashtaggen #fototriss_stillhet på de bilder ni lägger upp på temat. Följ @Fototriss på Instagram för att läsa mer.

Hälsningar  Helena

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

DELTAGARE I FOTOTRISS DEL 311: STILLHET


Inga kommentarer: